研究発表

公開件数: 31 件
No. 会議種別 タイトル 会議名 開催年月日 URL 概要
1 シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)
Assessing formatively in CLIL-oriented junior high EFL lessons in Japan: A preview.
Assessment for learning (AfL) Symposium
2018/10/20


2 口頭発表(招待・特別)
Junior and senior high school teachers' formative assessment practice in Japan
2017 Korea English Language Testing Association Conference (KELTA)
2017/12/02


3 シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)
10年先を見据えた「強い」中高英語教員養成コア・カリキュラムに
第22回日英・英語教育学会研究大会(聖徳大学)
2016/09/25


4 口頭発表(一般)
Research-based curricula of teacher education in the globalized world
51st RELC International Conference (Singapore)
2016/03/16


5 口頭発表(一般)
Initial evidence on the validity of the assessment of the junior high school three-person discussion
日本言語テスト学会 第19回全国研究大会(中央大学)
2015/09/05


6 口頭発表(一般)
Junior and senior high school EFL teachers’ practice of formative assessment: A mixed method study
2015 Language Testing Research Colloquium (Toronto, Canada)
2015/03/19


7 ポスター発表
教員免許5年制のための到達目標とその評価 ―グローバルな人材育成の教育を目指して
大学英語教育学会第53回(2014年度)国際大会(広島市立大学)
2014/08/30


8 口頭発表(一般)
The use of formative assessment in Japanese middle school classrooms
National Council on Measurement in Education 76th Annual Meeting (Philadelphia)
2014/04/06


9 ポスター発表
教員免許6年制のための英語科カリキュラム作成の試み--グローバルな人材育成の教育を目指して
大学英語教育学会 第52回国際大会
(京都大学)
2013/08/31


10 ポスター発表
Qualitative change in junior high school students’ peer assessments on speaking performances
The 35th Annual Language Testing Research Colloquium (Seoul, Korea)
2013/07/03


11 口頭発表(一般)
What Makes Peer Comments More “Formative” in Speaking Activities?
第16回日本言語テスト学会(専修大学)
2012/10/26


12 口頭発表(一般)
Issues in rating junior high school students’ speaking performance in a discussion contest: A case of the Ibaraki Interactive English Forum.
日本言語テスト学会 第15回全国研究大会(桃山学院大学)
2011/10/29


13 口頭発表(一般)
Do test practice and keyword list help oral summary test performance?
日本言語テスト学会 第14回全国研究大会(豊橋技術科学大学)
2010/09/11


14 シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)
インタラクティブフォーラムの評価の評価
関東甲信越英語教育学会 第34回茨城つくば研究大会(筑波大学)
2010/08/22


15 口頭発表(一般)
The impact of test practice and keyword-assistance in a foreign language oral summary test.
Pacific Rim Objective Measurement Symposium 2009, Hong Kong
2009/07/28


16 口頭発表(一般)
Comparison of keyword-assisted, practiced, and impromptu performances on an oral summary classroom test: A pilot study
日本言語テスト学会 第12回全国研究大会
2008/09/14


17 口頭発表(一般)
CALLシステム利用の多読活動「一人静かに」より「みんなで一緒に」
外国語教育メディア学会 第45回全国研究大会
2005/07/30


18 口頭発表(一般)
Peer assessment in language classrooms: Theories, research, and a web-based program.
第44回外国語教育メディア学会 (LET)全国研究大会
2004


19 口頭発表(一般)
Reasons for “Saying no” to peer assessment of EFL presentations.
第8回日本言語テスト学会(JLTA)全国研究大会
2004/09/19


20 その他
An Investigation into student negative reactions to peer assessing EFL individual presentation performance.
Language Testing Research Colloquium 2004
2004/03/28


21 口頭発表(一般)
絶対評価でのオーラルコミュニケーションの評価.
日本言語テスト学会(JLTA)第17回研究例会
2003/06/07


22 口頭発表(一般)
Language testing and SLA research: Some issues on task difficulty, measures, and constructs.
第6回日本言語テスト学会(JLTA)全国研究大会
2002/10/20


23 口頭発表(一般)
Rater training effects on on-line peer assessment of EFL individual presentations.
第6回日本言語テスト学会(JLTA)全国研究大会
2002/10/20


24 口頭発表(一般)
日本人大学生のPragmatic Competence.
第41回大学英語教育学会(JACET)全国大会
2002/09/08


25 口頭発表(招待・特別)
Relevant or irrelevant?: A schizophrenic view of the relevance of SLA research to language education.
JALT 2001 (Japan Association for Language Teaching 27th Annual International Conference on Language Teaching)
2001/11/23


26 口頭発表(一般)
A quick and dirty look at measurements and research methods in recent SLA/ELT studies.
JACET月例研究講演会 
2001/04/28


27 口頭発表(一般)
「誉めに対しての返答」再考--日本在住の日本語母語話者による自然場面での発話データと教室での指導--.
日本語教育学会春季大会2000年度
2000


28 口頭発表(一般)
Self-, instructor, and inter- and intra-group peer ratings of group presentations in EFL classrooms.
第39回大学英語教育学会(JACET)全国大会
2000/11/04


29 口頭発表(一般)
Peer ratings in EFL writing course: User acceptance and characteristics.
第4回日本言語テスト学会(JLTA)全国研究大会
2000/10/08


30 口頭発表(一般)
Measuring lexical complexity in L2 utterances based on the Brown corpus.
The 20th Second Language Research Forum
1998/10/17


31 口頭発表(一般)
From test to integrative assessment: Focus on tasks.
第三回日英英語教育学会
1997/09/27