Ibaraki University's
Institute for Liberal Arts Education
Department of Arts and Sciences

顔写真
Associate Professor

UEDA Atsuko


Academic background

  1. Aoyama Gakuin University Faculty of Literature English and American Literature 1985 Graduated
  2. Aoyama Gakuin University Graduate School, Division of International Politics and Economics International Communication Master course 2001 Completed

Academic degrees

  1. Master's degree (Communication) Aoyama Gakuin University

Research Areas

  1. Foreign Language education, Intercultural training

Subject of research

  1. Teaching communicative competence / Promoting motivation and learning autonomy / Language learning of young students

Bibliography

  1. やさしい本からどんどん読もう! 英語多読入門 古川昭夫・上田敦子・伊藤晶子 第4章 多聴のすすめ コスモピア 2011/01/10 978-4-902091-88-5
  2. レッスンにいかそう!子どもと楽しむ英語ゲームブック Mayumi Okada, Atsuko Ueda 桐原書店 2005/12/16 4-342-54515-2
  3. Lesson ni ikasou! Kodomo to tanoshimu Eigo Game Book Mayumi Okada, Atsuko Ueda Pearson Education Japan (Longman) 2001/12

Papers

  1. Research paper (bulletin of university, research institution) Only 多読授業における評価方法の検討―授業の達成感を評価につなげる工夫― 上田敦子 茨城大学大学教育センター紀要 茨城大学大学教育センター 5, 65-73 2015/06
  2. Research paper (bulletin of university, research institution) Joint TOEICテスト全学導入に向けた総合英語各レベルにおける実態調査と活用の方向性 深澤真・小林邦彦・福田浩子・大森真・上田敦子・野村幸代・藤井拓哉 茨城大学大学教育センター紀要 茨城大学大学教育センター 5, 15-24 2015/06
  3. Research paper (bulletin of university, research institution) Joint 茨城大学総合英語プログラム点検評価におけるTOEIC活用に関する調査 宮田宗彦・上田敦子・岡山陽子・小林邦彦・野村幸代・深澤真・福田浩子 茨城大学大学教育センター紀要 茨城大学大学教育センター 4, 39-48 2014/03
  4. Research paper (scientific journal) Joint Extensive reading and the effect of shadowing Nakanishi, T and Ueda, A. Reading in a Foreign Language National Foreign Language Resource Center (NFLRC) 23/ 1, 1-16 2011/03 URL
  5. Research paper (bulletin of university, research institution) Only 学習者の知覚スタイル―知覚スタイルの違いを知り統一カリキュラム授業に生かす 上田敦子 茨城大学人文学部紀要人文コミュニケーション学科論集 茨城大学人文学部 9, 13-24 2010/09

Research presentations

  1. Oral presentation(general) Effects of Reciprocal Teaching “Forming Questions” Asia TEFL 2018/06/27
  2. Oral presentation(general) Enhancing Speech Performance and Boosting Confidence of False Beginner Students Asia TEFL 2017 2017/07/15
  3. Oral presentation(general) Do Students' Learning Styles Influence Their ER? The Third World Congress on Extensive Reading 2015/09/19
  4. Oral presentation(general) The Relationship Between Test Items and Students' Reading Asia TEFL 2014 2014/08/29
  5. Oral presentation(general) Reading habits and attitudes of university students in Japan Asia TEFL 2012 conference 2012/10/05

Prizes

  1. 茨城大学推奨授業 平成15年度英語Ⅰ 2005/03/09

Alloted class

  1. Integrated English II A
  2. Advanced English II A
  3. 総合英語(レベル3)

Memberships of academic societies

  1. 日本多読学会 2005/07-Present
  2. JALT 2004/04-Present
  3. Human Linguistics Circle (HLC) 2002/04-Present

Committee Career

  1. 日本多読学会 世話人 2006/12-2009/03/31