茨城大学
全学教育機構
共通教育部門

顔写真
准教授

SCHMIDT-Fajlik Ronald

シユミツト フアイリツク ロナルド
SCHMIDT-Fajlik Ronald
  • 1965年生まれ

学歴

  1. University of South Africa Didactics 博士前期 2014/10/21 South Africa
  2. Humber College Audio-Visual Production, Television 1986 卒業
  3. York University 芸術工学部 1991 卒業 Canada
  4. University of Toronto 教育学部 1993 卒業 Canada
  5. University of Manchester English Language Teaching Master of Education in English Language Teaching (M.Ed. ELT). 修士 2000 修了 England

学位

  1. D.Ed. University of South Africa
  2. M.Ed. University of Manchester
  3. B.Ed. University of Toronto
  4. B.F.A. York University (Toronto)

教育・研究活動状況

Intercultural communication
Interpersonal competence
Multiple intelligences theory in second language education.
Space in visual art.
Nonverbal communication.
Interpersonal competence.

研究キーワード

  1. 異文化コミュニケーション 個人教育 視覚文化 コンピュータ支援型言語学習 英語教育

著書

  1. Interpersonal Competence in the Learning of the English Language Ronald Schmidt-Fajlik Lambert Academic Publishing 2015/07/16 978-3659742446
  2. スロバキア民話 ロナルド シュミット=ファイリック デジタルパブリッシングサービス 2012/06/30 978-4861430886 魔法・ミステリー・ファンタジーの要素を含み、善良さ・公平さ・勇気を示す物語。スロバキアの田園生活を反映する美しい挿絵とともに 文化と心を強く伝えている。この組み合わせはスロバキアの ドブシンスキー, パボル 1828‐1885年。教師、詩人、作家、翻訳家、文芸評論家および司祭。スロバキア語にフランス、英国、およびポーランドの文献および詩歌を翻訳した。スロバキアの民話の収集、研究、編集に努めた シュミット=ファイリック,ロナルド 1965年スロバキア、ブラチスラバで生まれる。チェコスロバキアでは、「プラハの春」の自由化運動が始まり、3歳で両親と共にカナダへ移住。1993年来日。中学・高校の英語教育現場で活躍し、現在大学で異文化を教える(本データはこの書籍が刊行された当時に掲載されていたものです)
  3. Parables Lulu 2006/06 978141167337 短編集

論文

  1. 研究論文(大学,研究機関紀要) 単著 A Cross-Cultural Comparison of How Students in Japan, China, Russia, Ghana and Saudia Arabia Feel About Their Interpersonal Skills and the Impact this May Have on English Language Teaching Ronald Schmidt-Fajlik Studies in Humanities and Communication Ibaraki University 20, 77-100 2016/03
  2. (MISC)総説・解説(大学・研究所紀要) 単著 Individual Differences in the Second Language Classroom: A Comparison Between Multiple Intelligences Theory and Learning Styles 茨城大学教育せんたー紀要 2013/03/03
  3. 研究論文(大学,研究機関紀要) 単著 Social Skills and Gender in Language Teaching Ronald Schmidt-Fajlik Studies in Humanities and Communication Ibaraki University 12, 103-111 2012/03
  4. 研究論文(学術雑誌) 単著 Gender and Interpersonal Competence in the Foreign Language Classroom GALE Journal Vol. 4, 31-43 2011/10
  5. (MISC)総説・解説(大学・研究所紀要) 単著 Multiple Intelligences Theory for Japanese High School English Language Teachers: A Teacher Training Course Ronald Schmidt-Fajlik 11, 17-45 2011/09 1881-087X The article describes the development of a short training course to assist Japanese high school English teachers to become better aware of multiple intelligences theory and how it may be used to address individual differences in the English language classroom.

研究発表

  1. 口頭発表(一般) Ronald Schmidt-Fajlik JALTCALL 2007, Waseda University 2007/06/03
  2. 口頭発表(一般) Addressing Individual Differences through Gardner's Theory of Multiple Intelligences Presented at Nagasaki JALT 2005/02/13
  3. 口頭発表(一般) Multiple Intelligences Theory and the Second Language Classroom Presented at Kitakyushu JALT 2005/02/12
  4. 口頭発表(一般) Addressing Individual Differences Through Howard Gardner's Theory of Multiple Intelligences Presented at Chiba JALT 2003/09

芸術活動、建築作品等

  1. その他 Release of CD of Experimental and Electronic music titled 'Fabrika'. The CD is a compilation of work spanning a number of years. ASIN: B000IONF9Q 2004-現在

受賞

  1. Best Presentation of Chiba JALT 2003 2004