茨城大学
全学教育機構
共通教育部門

講師

鈴木 聡子

スズキ サトコ
Suzuki Satoko

学歴

  1. Temple University, Japan Campus Graduate College of Education TESOL 修士 修了
  2. Temple Universitty, Japan Campus Graduate College of Education Curriculum, Instruction, and Technology 博士 修了

学位

  1. Ed.D Temple University, Japan Campus
  2. M.Ed Temple University, Japan Campus

論文

  1. 学位論文(博士) 単著 The Effect of Comuputer-Assisted Oral Reading While Listening on L2 Speaking Fluency ProQuest Dissertation and Theses database 10268406 2017/05
  2. 研究論文(研究会,シンポジウム資料等) 単著 テキスト付きシャドーイング練習ウェブサイトを使用した英語能力と自己効力感の向上 平成27年度私立大学情報教育協会ICT利用による教育改善研究発表会資料集 38-39 2015/08
  3. 研究論文(大学,研究機関紀要) 単著 Teaching pragmatics as a Japanese English teacher. Temple University Japan Studies in Applied Linguistics: Issues in Teaching English as a Foreign Language in Japan, Temple University, Japan Campus 73, 67-70 2011/12
  4. 研究論文(大学,研究機関紀要) 共著 Task input, learner interaction and output: A study of under-prepared students. Doe, T., & Suzuki, S. TUJ Working Papers in Applied Linguistics Temple University, Japan Campus 23, 5-18 2010
  5. 研究論文(国際会議プロシーディングス) 単著 Raising children in two languages and communities. JALT 2006 Conference Proceedings The Japan Association for Language Teaching 931-940 2006

研究発表

  1. 口頭発表(一般) Shadowing for perceptual adaptation toward Chinese accented speech International Conference on English Teaching and Learning 2018/05/18
  2. 口頭発表(一般) Oral reading while listening's impact on speaking 42nd Annual JALT International Conference 2016/11
  3. 口頭発表(一般) The effect of computer-assisted oral reading while listening on the development of listening and speaking proficiency Foreign Language Education & Technology VI Conference 2015/08
  4. 口頭発表(一般) テキスト付きシャドーイング練習ウェブサイトを使用した英語能力と自己効力感の向上 私立大学情報教育協会平成27年度ICT利用による教育改善研究発表会 2015/08
  5. 口頭発表(一般) The effect of shadowing on prosody and fluency of L2 English speech. The 15th Temple University Applied Linguistics Colloquium 2014/02

所属学協会

  1. 外国語教育メディア学会(LET)